Sunday, 3 August 2014

Cerita Raya Mama 2014

Salam buat semua mommy,

Hari ni mama nak citer tentang raya mama.Alhamdulillah raya tahun ni mama beraya di rumah atuk mama di Muar, Johor. Jadinya hari Ahad mama dah balik rumah atuk mama bersama Emak dan adik Mama, Najihah. 

So, oleh kerana kami saja yang balik jadinya mama dan makcik2 telah merendang.Tapi mama tolong je.

Esoknya raya. Mama, Zaid dan Babah telah pergi sembahyang raya. Tapi Zaid tidur dengan lena sewaktu dalam masjid. Lagipun Zaid tak sihat dedar dan batuk. Kesian Zaid. Berpeluh2 pakai baju melayu.

Tema raya kali ini buat famili mama purple. Ntah kenapa mama pilih warna purple ni.Kononnya nampak sweet.Balik raya kami bersalaman  dan bergambar.


 Family mama kecil je..dari kiri atas Makcik Som, Ayah mama, Zaid dan Babah, Najib (adik lelaki mama) dan Maksu Minah. Yang duduk atas kerusi dari kiri MakNgah Teh, Atuk dan Emak Mama.
Duduk bawah dari kiri: Mama, Izzati dan Najihah.


                     Nie family mama 


              Zaid, Atok dan Tok Mak


                   Zaid menangis 


Kembali ceria sebab tak nak berpegang kot. Tengok kopiah pun dah hilang.Babahnya punya songkok pun x tau mana.

Itulah raya mama, tengahari kami dah gerak balik rumah mertua.

InsyaAllah tahun depan raya pertama dia rumah mertua. Dapat lama sikit rumah emak dan ayah mama.



I'm Nur Aida, I'm Support Gaza

walaupun ku hanya insan kerdil, tapi aku punya hati dan perasaan. Tak sanggup mama lihat org islam jadi begitu, kanak-kanak yang tak berdosa terbunuh macam tu aje. Tapi mama hanya mampu berdoa agar Gaza dapat hidup aman damai seperti kita. Boycott Israel. Sikit2 mama dan keluarga akan buat.


menyepi

setelah episod duka suami dan anak kena tahan wad, aku terasa amat insaf, terasa takut, "Ya Allah, janganlah kau ulangi semua ini&qu...